Magda en Kim op bezoek in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu Magda en Kim op bezoek in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu

Magda en Kim op bezoek in Jakarta

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

17 Mei 2015 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal
Eindelijk weer een verhaaltje van mij , het heeft even geduurd
maar hier is hij dan.
Ten eerste bedankt iedereen voor de reacties het is wederom
erg leuk om dit te lezen. Ik lees ze zelfs meerdere keren.
Nou Sjaak en Gerrit als het goed is zijn alle bloemen eraf. Nu wachten en
kermis vieren en dan begint het harde leven weer.
Voor mij is het ook even rustig geweest toen Magda en Kim
hier waren. Ik was lekker 6 dagen achter elkaar vrij en het voelde
goed.
Het was even spannend voor Magda en Kim om mee te komen
maar uiteindelijk kwamen ze toch mee in de Business class.
Ze kwamen vrijdagavond aan en el een beetje vermoeid maar
ze konden gelijk slapen nadat ze in het hotel waren.
Zaterdag was even bijkomen voor ze en ik heb ze zondag
mee genomen naar Taman Mini.
Dit is een soort buitenmuseum waar alle provincies
van Indonesië te zien zijn kwa woning en bezienswaardigheden.
en er is tevens ook een groot pretpark bij.
Het was die dag behoorlijk warm 31 C en gevoel 42 C dus ze hadden
er op slot wel genoeg van.
3 Dagen later zijn we met het vliegtuig naar Yogyakarta gegaan waar
ik een rustig fam hotel had geboekt. Voor mij was het heerlijk want
Jakarta is erg druk en rumoerig.
Het was een huiselijk hotelletje met 9 kamers en heel aardige mensen
die van alles wilde regelen voor je.
We hebben de Borobudur bekeken het was erg warm daar we hadden paraplu nodig tegen de zon maar het was wel indrukwekkend om dit te zien. We zijn tevens heel veel keer met mensen op de foto gegaan.
Vooral Kim werd veel gevraagd.
Ook hebben we de Prambanan gezien. Hier hadden we een paraplu nodig voor de regen. De hele ochtend regen.
Deze is gedeeltelijk vernield door een aardbeving in 2010 en het is een beetje jammer dat de restauratie niet zorgvuldig is, je kan zien dat ze maar wat doen want de stenen worden zo op gestapeld dat er van de beelden niets meer klopt. Dit is het probleem in Indonesië vaak ze doen maar wat en wat ze doen is vaak ook maar half werk wat soms een beetje zonde is.
We zijn ook naar de Merapie geweest. Dit is een werkende vulkaan die ook
in 2010 een uitbarsting heeft gehad. We gingen met een jeep tour en onze chauffeur dacht dat we allemaal nog 18 waren dus hebben we hem verteld dat hij niet perse alle kuilen en gaten moest op zoeken.
Ze graven daar lava af wat nog steeds warm is en rookt en dit gebruiken
ze weer om stenen en wegen te maken. de grote keien die ze vinden
worden gebruikt om beelden en restauraties van de tempels te maken.
We hebben 5 heerlijke rustige dagen gehad en zijn de laatste dag met de trein terug naar Jakarta. Je heb soms prachtige uitzichten en dan zie je ook dat Indonesië erg vlak is en echt gigantisch veel rijst velden heeft.
De dagen erna hebben Magda en Kim de Grootste Moskee van Oost Azië
bekeken en ook de kathedraal die ernaast staat. dit is vlakbij het Hotel.
Ik heb ze de laatste dag mee genomen naar een oud Indonesisch restaurant en ze laten proeven van het echte Indonesische eten.
De 2 weken zijn eigenlijk erg hard gegaan en toen ze weg gingen was
het wel even wennen weer.
Ze hadden weer problemen met meekomen maar nadat ik tickets had gekocht om met Garuda mee te vliegen kregen ze gelijk plaats dus ze hadden geen stress meer maar ze moesten wel 6 uur wachten op het vliegveld want ik moest eerst nog het vliegtuig 100% goed maken
natuurlijk hahaha. Na een laatste groet in de slurf hebben de dames na aankomst in AMS gelijk de langste vlucht in hun carrière gehad 14.01hr.
Voor mij ging het gewoon weer door maandag erop en we hadden we
een bespreking met de hoogste baas van KLM E&M die in Jakarta was.
Hij vertelde ons dat ze erg tevreden over ons waren en de volgende dag
kregen we te horen dat ik in ieder geval tot 31 Augustus hier zit.
Dus 1 Sept ben ik gewoon weer thuis.
Op het werk gaat het goed en mijn Indonesisch wordt al beter.
Magda komt over 6 weken weer dus daar kijk ik naar uit en ook naar jullie verhaaltjes.Ik doe er nog wat foto's erbij van ons samen zij.
Beste mensen veel plezier iedereen , een prettige Kermis en nogmaals
Terima kasih (bedankt)
Salam Pak Kees

• 17 Mei 2015 - 14:22

Ben:

Hey Kees.
    Want een mooi verslag weer, van wat je daar allemaal mee maakt.
    Allemaal erg indrukwekkend. Wij hebben bij Magda wat foto"s gezien op de laptop, en als je dan jou verhaal leest , kan je er wel een beeld bij vormen. Maar als ik dan hoor hoe heet het daar is, en hoe vochtig , vind ik het knap dat je dat allemaal doet. Goed te lezen dat je nu ook zekerheid heb, over hoe lang je daar nog blijf.
    Hier gaat alles zijn gangentje. Ik moet nog een week werken, dan hebben we een weekje vrij.
    Nou kees succes daar maar weer.
    Groeten van Ben en Gertruud

• 17 Mei 2015 - 16:35

Sjaak En Marian:

Hay Kees,

Leuk om weer wat van je te lezen. Mooi om te lezen dat jullie zo hebben genoten en dat Magda alweer zo snel naar je toe komt. Je hebt zo toch een heel ander leven als hier in het koude Nederland. Hier gaat alles zn gangetje. We gaan richting de kermis, weer een gezellige tijd met de nodige borrels. Als je straks weer terug bent spreek je dus een aardig woordje Indonesisch. lijkt me toch geen makkelijke taal.alles met elkaar ben je straks toch een hele ervaring rijker.
    groetjes Sjaak en Marian

• 17 Mei 2015 - 22:40

Marrie En Gerard:

Hi Kees wat een leuk bericht en leuke foto`s van jullie ongetwijfeld leuke dagen. Heerlijk om elkaar weer te zien natuurlijk. Jullie hebben mooie dagen gehad zo te zien en mooie dingen bekeken. Ook lekkere relaxdagen hopelijk gedaan. Jullie vallen natuurlijk wel lekker op daar 3 van die lange mensen.
    En nu tot 1 september daar Kees dat is nog best een lange tijd. Maar als Magda komt over 6 weken schiet het alweer op. We wensen je nog een goeie tijd daar en kijken weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes ons, Gerard en Marrie

• 19 Mei 2015 - 00:12

Regina:

Staat je goed die rok...sexy! (beetje jammer van die korte broek eronder)
    Schandalig, nog geen van je verslagen gelezen, ga van de week de schade inhalen zodra ik uitgevonden heb hoe ik de letters een stukkie groter kan krijgen (ben ook niet meer de jongste...)
    Zinnige reactie op jouw, ongetwijfeld, prachtige verhalen kan ik nu dus ook nog even niet geven.
    Wel mooi dat twee van je dames even voor een break kwamen zorgen, moet je maar weer even op teren.
    Dikke zoen X

• 19 Mei 2015 - 10:29

Gerrit En Mirjam:

Hoi Kees eindelijk dan een berichtje van ons. Wat leuk om je verslagen te lezen.Prachtige foto's,indrukwekkend!
    Erg leuk dat Magda en Kim geweest zijn ( en dat Magda al weer een planning heeft om te komen)

Je bent ons ook nog niet vergeten lazen we al.De koppen zijn er indd vanaf, alles prima gegaan.Nu
    volgen de voorbereidende werkzaamheden in de schuur.
    Wat onze beschoeiing betreft hopen we dat het klaar is voordat jij thuis komt :)
    Hier gaat het verder goed, alhoewel we laatst iemand hadden die door het wc raampje naar binnen wilde klimmen.Dus hebben we wat maatregelen getroffen. Vriend Sjaak heeft geholpen een schutting neer te zetten en een nieuw deurslot geplaatst.Dit alles in één middagje.Altijd handig zo'n vriend:)
    Succes met de werkzaamheden Kees en op naar het volgende verslag.
    Groetjes Gerrit en Mirjam

• 19 Mei 2015 - 21:54

Ton:

Hoi Kees,

Zo te zien lukt het allemaal wel, nog een paar weekjes en dan zit je je op de helft en kan je beginnen met aftellen. Tussendoor Magda nog een paar weekjes langs, gaan jullie dan nog een leuk reisje maken?
    Hier gaat alles z'n gangetje, het weer is nog steeds niet bijzonder,lage temperatuur en veel wind, niet echt fiets weer dus. Heb nog maar een paar keer in de korte broek gefietst.
    Ben nu in training voor Limburg. Ga vier dagen fietsen in Zuid Limburg met Gerard.
    Ga aankomend weekend nog maar even een borrel halen bij Magda, het is tenslotte kermis. Voorgaande jaren fietste ik natuurlijk de Friese Elfstedentocht en lukte dat niet.
    Misschien kunnen we in het najaar nog ergens een tochtje fietsen. Hoe is het met het sporten daar, lukt dat een beetje of is het te warm of heb je op je werk genoeg beweging.
    Wanneer ik de foto's zo zie loop je de hele dat ik pak of ben je af en toe ook zelf aan het sleutelen.
    Nog heel veel succes en tot de volgende keer.

Groetjes Ton

• 20 Mei 2015 - 09:17

Anouk:

Heee papaatje!

Goed verhaal weer! En de foto's zijn echt leuk :) het worden er al meer denk of niet?
    Ik zit vandaag weer op stage lekker aan mijn scriptie. Ik heb nog maar 3,5 week!
    Ik moet nu even veel doen want dan kan ik van het weekend mooi even kermissen!

Jij zal ook vast wel weer een biertje doen denk ik in een kroegje daar? Ben je al naar een karaoke bar geweest?
    Nou veel plezier nog en tot later :)

xxxxxxxxxx

• 24 Mei 2015 - 20:41

Ben En Mariët:

Hey Kees

Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto's .
    Leuk hoor dat Magda en Kim er waren en dat Magda straks weer naar je toe gaat.
    Ene Kees heb je het spelletje al onder controle? Haha of heb je het geduld er niet meer voor?

We komen net terug vd borrel van Sjaak en Marian.
    Het was weer gezellig maar......we missen je wel hoor!
    (dat heb je wel gezien op de foto!!!)
    We zijn nog een paar daagjes vrij en dan weer aan de buffel.
    Nog veel succes daar en tot mails.

Liefs Ben en Mariët

• 26 Mei 2015 - 13:02

Sjaak En Erna:

Hoi Kees,

Weer een leuk reisverslag Kees om te lezen! Nog één dagje kermis dan hebben we die slijtage slag ook weer overleefd.
    Je word ouder hé, gaat allemaal niet meer zo vanzelf. Maar daar zal je volgend jaar weer achter komen, haha :) .Gerrit en Miriam waren er ook niet met kermis zij bezochten Lotte op haar stage. Volgend jaar weer nieuwe rondes en nieuwe kansen :)Deze uitdaging word je nooit meer ontnomen.
    De tulpen zijn inderdaad allemaal gekopt en Sjaak en Piet doen nog wat na-selectie werk.
    Dus kan je wel zeggen stilte voor de wel bekende storm.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje. Niels zit op dit moment in New York en komt morgen weer thuis na, als ik de reisverslagen zo lees, een enorme enerverende week. Hij heeft echt van alles ondernomen en bezichtigd.
    Nou Kees dit was het weer.... En jij kan je weer richten op het volgende bezoek van Magda. Daarna kan het aftellen beginnen. Nog heel veel succes.

Liefs en groetjes Sjaak en Erna

• 03 Juni 2015 - 20:54

Anton :

Hallo Kees,
    Gaat het nog goed met jouw daar en de KLM? Nederland staat bijna op zijn kop over je werkgever. Maak jij je klus daar maar af en geniet straks van een lekkere vakantie daar. En Magda werkt hier voor 2 in het huis van ma. Je hoeft je dus niet bezwaard toevoegen dat je er niet bent. Kees sterkte daar en laat je niet op je kop zitten door de indos. Groet Anton