Tidung en Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu Tidung en Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu

Tidung en Bali

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Juli 2015 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,
Hier dan eindelijk weer een verhaaltje van mij
Het is namelijk alweer een tijdje terug.
Allemaal weer bedankt voor de reactie en het
Lezen van mijn site.

Op mijn werk gaat het nog steeds goed maar of ze
wat aan nemen van ons is soms niet duidelijk.
Als we ze een advies geven krijgen we vaak
geen respons op ons advies en dat is soms wel
eens lastig. Ze willen de hele organisatie naar
een hoger level brengen en dan moet je soms
weleens een advies op volgen maar ja zo gaat dat hier.

Magda is onderhand hier ook weer geweest.
Ze kwam op een vrijdag aan en we gingen zaterdag
gelijk naar Tidung eiland dit ligt op 1,5 uur varen
met een snelle boot van Jakarta. We moesten in de ochtend
Om 7 uur in de haven wezen wat erg vroeg was.
We konden wel lunchen want de Ramadan was al
begonnen en dan kan je in het hotel lunchen vanaf
4.00 in de ochtend want ja de zon komt op om 5.30
dus dan mogen ze niet meer eten en drinken.
We zaten mooi op het dek van de boot en het ging snel.
Nadat we aan gekomen waren kregen we een maaltijd
dit was rijst met sambal en wat groenten.
Hierna gingen we met een plaatselijk bootje naar een
snorkel plek, wij dachten dat het bij het eiland was maar dit
was 1.5 uur varen in open zee met golven van 1.5 tot 2 meter
in een houten bootje dus dit was best een beetje eng.
Snorkelen was erg leuk en nadat we terug waren
zeiden we tegen elkaar dat het toch wel een avontuur
was om zo te gaan. Bij de homestay terug gekomen kregen
weer bijna dezelfde maaltijd en dit kregen we ook de volgende morgen dus veel variatie zat er niet in.
Onze kamer was ook erg summier
met een matras op de grond en geen douche alleen een
wc met een kannetje water om de boel door te spoelen.
Vanwege de Ramadan waren er bijna geen restaurantjes
open en s’nachts werden we gewekt door muziek op straat
rond 4 uur voor het eten terwijl we pas tegen 12 uur sliepen
vanwege de moskee waar tot 12 uur geluid vandaan kwam
via de minaret.
De dag erna hebben we heerlijk gefietst op het eiland en
zijn we in de middag terug gegaan me de boot naar Jakarta
3 dagen later zijn we naar Bali gevlogen waar ik een hotelletje
geboekt had in Ubud. Dit ligt een beetje in de bergen van Bali
niet te warm en er is veel te zien van daar uit.
Dit was erg luxe vergeleken bij onze homestay op Tidung eiland.
Het was nog maar 1.5 jaar in gebruik en we hadden een zwembad
aan de kamer dus je kon zo het zwembad in duiken.
Op Bali hebben we verschillende tours gedaan en een hoop
tempels gezien. Ook in Ubud rond gelopen waar je ook
Monkey forrest heb wat erg leuk is maar ook uitkijken.
Dit lag vlakbij het hotel en als we naar het
centrum liepen moesten we door een straatje waar ook de
apen zaten maar geen verzorgers dus dat was weleens opletten.
Ook hebben we verschillende dansen gezien in de avond
Vooral de Cecak dans was erg leuk om te zien.
Dit zijn allemaal mannen en die zeggen dit woord
zeg maar constant op een vocale manier met af en toe
Een andere kreet.
We zijn ook nog naar een strandje geweest om een dagje
te relaxen maar als je in het midden van het eiland zit
en je wilt ergens heen dan ben je zo 1 a 2 uur onderweg
en dat is soms weleens te lang maar we hebben erg genoten
En ik kwam heerlijk uitgerust weer terug in Jakarta.
Magda ging 3 daagjes later weer terug op een zaterdag.
Hiermee waren de 2 weken weer om en had ze geluk
Want zondagmorgen was er brand in terminal 2 van het
Vliegveld en alle balies die KLM normaal gebruikt zijn
een week buiten gebruik geweest en de vliegtuigen hebben
de dagen erna flinke vertragingen gehad.
De laatste week heb ik voor de eerste keer mijn pillen
Gebruikt om de boel te stoppen want ik had waarschijnlijk
Iets verkeerds gegeten en liep helemaal leeg.
Je kan op deze manier wel snel afvallen daar kwam ik
wel achter.
Afgelopen vrijdag 17 juli is de Ramadan afgelopen en dit is
In dit land een groot feest. Ze vieren dit zoals wij Kerst vieren.
Iedereen is vrij en er wordt in de avond vuurwerk af gestoken
en in de avond en nacht is het gewoon een gekke huis.
Wel leuk om dit mee te maken en om te zien hoe ze dit
Vieren. Voor mij zelf vind ik dat hier het geloof een
veel te grote invloed heb op alles maar dat is nu eenmaal zo.

Dit was mijn verhaaltje voor deze keer en ik zit hier
nog 6 weken dus ik denk dat er nog wel een komt.
Ik doe jullie allemaal de groeten en veel lees plezier.
Doei Kees

• 18 Juli 2015 - 19:09

Barbara Beerling:

Hej Kees,

Inderdaad best een onderneming om te snorkelen op open zee in een houten bootje. Tja, wij zijn nu eenmaal gewend aan iets meer veiligheidsmaatregelen, maar daar moet je in dat soort landen maar niet te veel over nadenken. Wel heel gaaf lijkt me! Op Bali hadden jullie waarschijnlijk niet zo'n last van de ramadan, want daar zijn de meesten hindoe. Wat mij betreft een veel mooiere religie. Het maakt dat je je op Bali vrijer voelt dan op Java. En ook het eten vond ik op Bali lekkerder, al heb ik op Java ook hele lekkere maaltijden gehad. Wel goed dat jullie zo lekker vakantie vieren. Indonesië is prachtig, al val je als "Blanda" wel heel erg op. ;-)
    Selamat siang!

Groetjes Barbara

• 18 Juli 2015 - 20:27

Ben En Mariët:

Hoi kees

Wat weer een leuk verhaal en ook de foto,s zijn weer prachtig om te zien.
    Je maakt daar wel heel wat mee hoor!
    Van Magda hoorde we al dat jullie een mooie tijd daar hebben gehad en
    heel veel gezien en ook heel veel hebben meegemaakt
    Vooral in dat houten bootje dat was idd een topper. Doodeng!
    Ben heeft nu vakantie en nog een week en dan ben ik ook vrij.
    Heerlijk idee hoor effe lekker niets moeten.
    Kees nog maar zes weekjes en dan zien we je weer kunnen we weer gezellig bijpraten.
    Hou je goed he!
    Liefs Ben en Mariët

• 18 Juli 2015 - 22:58

Yvonne:

Wat gaat het snel Kees!! Over 6 weken alweer terug in West-friesland!
    Wat heerlijk dat je met Magda zo lekker genoten hebt! Succes nog de komende 6 weken
    Tot snel!!

• 18 Juli 2015 - 23:01

Kim:

Heeey papaatje!

Wat een lang verhaal zomaar, erg leuk hoor! En mooie fotos:) mama had ook al heel wat laten zien. Wel balen dat niemand zich wat van je aantrekt eigenlijk maar gelukkig kom je over 6 weken alweer thuis. Morgen over 4 weken kom ik misschien al, het gaat heel erg eng snel allemaal maar komt wel goed denk.
    Spreek je weer op skype:)

Xxxxxxxx

• 19 Juli 2015 - 08:40

Erna Koster:

Hoi Kees,

Wat een mooi reisverslag,heel leuk om te lezen. Wat een indrukken en ervaringen in één week.
    Dit pakken ze je/jullie nooit meer af.Nog een eindsprint van 6 weken en dan zit je avontuur er al weer op.
    Hier gaat alles prima.Over twee dagen zijn de bollen eruit en komt Sjaak weer terug van de Canarische weilanden (goed lezen hoor Magda,haha). De oogst is prima en het rooien is goed gegaan.
    Nou Kees maak er nog goeie/mooie 6 weken van en we zien je graag weer terug in ons mooie dorpie!

Groetjes Sjaak en Erna

• 19 Juli 2015 - 12:46

Mam Koomen:

Hoi Kees
    wat heb je weer een mooi verslag gemaakt ,leuk om te lezen en die mooie foto s prachtig om dat allemaal te zien .leuk hoor , gaat het goed met je Kees ,wel weer wennen he dat Magda weg was maar noch even dan komt je jongste meisje ,weer en dat is ook weer erg leuk he . en dan Manon en Maarten weer en nog even en dan is het zover dat je weer lekker thuis komt .
    Magda is net weg ,ik moest je de groetjes doen dus bij deze .ik ga zo te eten ,want het is zo weer
    ! uur . nu Kees hou je goed ,en tot de volgende keer he .nu knul heel veel groetjes van mam koomen.

• 19 Juli 2015 - 15:01

Vera:

Hai broer,
    Zomaar eens een berichtje van mij, Gister met Magda en Kim wezen eten na het feestje van Marit en Remy, dan klets je natuurlijk over jou, nu je verslag gelezen.
    Lekker om tussen je werkzaamheden door te genieten met Magda en straks nog weer met Kim, Manon en Maarten. Dat zijn toch de momenten om naar uit te kijken waardoor je het volhoud.
    Ik vind het maar stoer dat je het daar een half jaar werkt met zo'n heel andere mentaliteit, het is een fantastisch land om op vakantie te gaan, maar dat is het dan ook.
    Voor ons is het al bijna 30 jaar terug dat we er zijn geweest, wij hebben er mooie herinneringen aan, dat zal voor jou zeker ook zo zijn straks.
    Kees, nog veel plezier met de familiebezoekjes, en sterkte met de laatste weken werken, zoals altijd, de laatste lootjes!!!
    Hou je taai en tot ziens, groetjes van ons, Rene en Vera

• 19 Juli 2015 - 22:31

Gerard:

Hi , Kees , eindelijk ook van mij een berichtje , goed te lezen dat je ondanks alles , ook veel leuke dingen meemaakt , veel beleeft in je vrije tijd
    We hebben gisteren een leuke dag gehad met Marit en Remy en alle mensen die er bij waren .
    Ook nog met Kim over haar geplande reizen gehad
    Ik hoop dat je nog een paar mooie weken hebt , geniet er nog maar van

Gerard

• 20 Juli 2015 - 14:20

Wim En Karin Nauta:

Hoi Kees

Leuk om je ervaringen weer te lezen Kees. Je hebt weer heel wat meegemaakt zo,ook met Magda. Romantisch zo in zo'n houten bootje samen:) en hele mooie foto's om te zien. Lekker dat jullie een paar weekjes samen hebben kunnen zijn, zo'n half jaar is anders wel heel lang om alleen te zijn voor beiden.
    Wij hebben onze vakantie dit jaar"gewoon" in Nederland doorgebracht,maar lekker gehad hoor. Vijf dagen naar Zeeland met Jacco en Liesbeth en nog vijf dagen op de Veluwe ( weer eens met de vouwwagen na drie jaar) precies met de hittegolf dus het leek of we in Frankrijk zaten, heerlijk hoor.
    En nu alweer aan het werk, dat gaat gewoon weer door(gelukkig)
    Nou Kees, hoop dat je de laatste weken nog met plezier werk en we wachten je belevenissen weer af.

Groetjes Wim en Karin

• 20 Juli 2015 - 18:54

Rene:

hallo Kees ,

je mag mijn verslagen ook wel schrijven, petje af.
    zaterdag waren bij marit en remy daarna gezellig met magda en kim gegeten,
    nog een paar weken dan weer bij je meiden.

groet rene

• 20 Juli 2015 - 22:49

Anton:

Hallo Kees,

Alweer een van je laatste berichtjes.
    Die 6 weken zijn zo om. En dan ben je toch maar weer een mooie ervaring rijker.
    Het lijkt mij fantastisch om een tijdje in zo'n land te vertoeven.
    En of ze adviezen opvolgen of niet wordt hun probleem.
    Prachtige foto's van de tempels. En een leuke foto van Magda op het te kleine fietsje. Ziet er grappig uit.
    Groet Anton

• 21 Juli 2015 - 14:20

Gertruud:

Hoi Kees

Mooi verhaal heb je weer geschreven. Weer een hoop gezien en meegemaakt.
    En hele mooie foto's. Ervaringen om nooit te vergeten.
    En nu kan je bijna beginnen af te tellen, leuk dat Kim, en ook Manon en Maarten nog bij je langskomen. heb je toch weer wat moois in het vooruitzicht.
    Nou Kees succes verder met werken en geniet nog van alles.

Groeten van Gertruud

• 26 Juli 2015 - 00:11

Trudi:

Hallo Kees. Heb je mooie verslag van jou en Magda gelezen ,wat weer een mooie ervaring samen. Ik was "n week geleden al met mijn reactie begonnen maar er ging iets fout ,maar hier even mijn berichtje. Fijn gevoel Kees dat Kim straks ook nog naar je toe komt voordat ze naar Korea gaat .Schrijf je straks als je weer terug bent een boek over je ervaring die je daar opgedaan heb? Wij zijn gewoon een week in Slagharen geweest en daarna 5 dagen vlakbij Arnhem en toen nog 5 dagen aan de Maas vlakbij Grave. We hebben heel veel gefietst en nog een gedeelte van het Pietenpad gewandeld. Gister bij Nel en Dick geweest,Ma was ook mee ,Dick mocht eindelijk naar huis maar moet nog wel rustig aan en Nel eigenlijk ook maar ja de Gasten hebben ook de aandacht en verzorging nodig. Broer ,over 5 weken zit je buitenlandse klus er weer op ,die weken vliegen om dus geniet van alle momenten en de mooie natuur en de tijd dat Kim ,Manon en Maarten bij je zijn.

Groetjes van Ruud en Trudi.

• 29 Juli 2015 - 20:40

Dirk En Joke Rood:

Hallo Kees,
    lekker dat je mooi genoten hebt de 2 weken met Magda. Het lijkt inderdaad erg leuk om de ramadan mee te maken in het grootste islamitische land ter wereld.
    Jammer dat het jullie nog steeds niet gelukt is om ze te laten luisteren naar jullie adviezen. Dat betekent wel werk voor de toekomst natuurlijk. Als ze zelf het hoge niveau niet halen moeten jullie blijven helpen. Wat zei jouw favoriet Cruyff ook al weer : elk nadeel heeft zijn voordeel.

ik lees in je verslag geen slecht weer of zo dus nog steeds mooi zomers weer bij jou.
    In De Streek en de rest van West-Friesland is het weer gewoon waardeloos de laatste 2 weken. We zouden vanavond als het knap weer is een stukkie varen met Magda (op de boot een koppie doen) maar met de regen is dat maar afgelast. Nu maar Ajax naar kijken tegen Rapid Wien. Maar hopen dat ze als Nederlandse club winnen.
    Vandaag een vrije dag gehad en de stormschade van afgelopen zaterdag opgeruimd. De nieuwe poort kon ik door alle buien niet schilderen.
    Voor de rest gaat alles goed hier. Straks een week erg rustig thuis met z'n tweeen want dan gaat Niek op vakantie naar Egypte met z'n vriendin. Joke en ik hebben onze vakantie er in juni al op zitten.
    Mooi weekie campertje Twente en Achterhoek, verregend motorweekend in Sauerland en paar dagen thuis. Maar in september nog een week vrij (Lutjebroeker kermis en een paar dagen weg). Komende zondag met de Katana-club (mooie hé die klassiekers) mijn eerste clubrit. Dan is het wel mooi weer voorspelt onze Piet.
    Magda komt morgenochtend een koppie doen bij Joke en dan hoort Joke de vakantieverhalen uitgebreider denk ik.
    Misschien en hopelijk zien we je op onze kermisborrel (zondagmiddag - en zaterdag kom je thuis)
    en anders daarna.
    Kees, nog veel succes de komende weken het is nu aftellen.

groeten Joke en Dirk

• 02 Augustus 2015 - 11:05

Anja Loos:

Hey Kees,
    Weer wat dichter bij je vertrek en dus wat dichter bij je thuis komst!
    Wat zul je er naar uitkijken. Maar eerst krijg je nog bezoek en dat is natuurlijk ook geweldig.
    Heel veel plezier en ook nog even 'werk-se' deze laatste weken,
    Hier gaat het z'n gangetje, hoor je wel van Magda.
    dikke zoen van Anja en mannen.