Over de Helft - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu Over de Helft - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees Pronk - WaarBenJij.nu

Over de Helft

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 Juni 2015 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal.
Hier eindelijk weer een berichtje van mij.
Ten eerste allemaal weer bedankt voor de reacties.
Het is na de laatste keer dat ik geschreven heb snel gegaan
en ben hier alweer meer dan 3 maanden. De tijd gaat snel
Vooral door de week.
Nadat Magda en Kim weer terug naar Holland zijn gegaan heb ik
de Botanica Garden in Bogor bezocht. Dit is een groot park waar allerlei
bomen en planten staan en hier hebben zich vroeger veel
Nederlanders gevestigd omdat dit iets hoger in de bergen ligt en dus iets koeler.
Hier zie je ook wel iets van terug en de garden is ook al van toen want het is mede op gericht door Nederlanders en er is ook een Nederlandse begraaf plaats in het park.
Het is erg mooi om te zien alleen jammer dat de mensen hier overal plastic laten slingeren. Bij elk watertje of vijver of bankje ligt er troep en dat is weleens zonde om te zien dat ze er bijna overal een bende van maken maar dat is het aard van het beestje hier en dat zeggen ze ook maar niemand doet er wat aan. Dit schijnt niet zo in heel Indonesië te wezen, in de provincie Bandung krijg je bekeuringen als je troep zomaar ergens neer gooi en deze provincie schijnt erg schoon te wezen.

Mijn collega en ik waren ook uit genodigd bij een bruiloft ceremonie van
Een collega van Garuda. Dit speelde zich af op zondag morgen 8 uur, wat wel erg vroeg was vonden wij. Het was erg leuk om dit mee te maken. En we moesten ook met veel mensen op de foto. Na de ceremonie die een paar uur duurde zijn we met een paar collega’s gaan eten in een winkel centrum en hebben we er een gezellige dag van gemaakt.

Op het werk gaat het ook nog steeds goed al, het is soms allemaal moeizaam maar soms sta je verbaasd wat ze toch doen met de middelen die ze hebben.
Volgende week komt Madga weer langs en ga ik genieten van een weekje rust.

Het is hier nog steeds warm en volgende week begint ook de Ramadan dus het zal mij benieuwen. Een hoop mensen gaat dan op vakantie naar Bali want daar zijn alle restaurants gewoon open omdat het meer Hindoe is.
In Jakarta schijnt het dan erg rustig te wezen en heb ik geen last van file’s naar mijn werk en terug maar dit ga ik meemaken en ik zie het wel.
Voor nu stop ik er mee en doe ik jullie allemaal de groeten.

Doei Kees

• 13 Juni 2015 - 13:24

Anouk:

Hee pap, goed verhaaltje weer! En mooie foto's. Die boom is echt heel groot ja! En die waterlelies ook heel mooi! Jammer dat ze het inderdaad zo vervuilen. Ze zien zelf misschien niet hoe mooi het is.
    De andere foto's van die bruiloft zijn ook mooi! Heel mooie pakjes hebben ze aan. Nou tot later!! xxxxx

• 14 Juni 2015 - 10:42

Sjaak En Erna:

Hoi Kees,

leuk om weer iets van je te lezen Kees, je zit weer op een fantastische plek wat betreft natuur en cultuur.
    We hopen kees dat je ook veel voldoening haalt uit je werk aldaar zodat de komende maanden snel aan je voorbij gaan.
    Gelukkig komt Magda weer jou kant op ,dat moet een mooi vooruitzicht voor je zijn.
    Hier is het stilte voor de storm ,de bollenoogst zit er aan te komen,en dat zijn voor ons spannende weken.
    Je bent toch aan het dubben moeten ze nog beregend worden ,het is hier al lange tijd droog,zitten er al bollen onder en dat is ieder jaar weer spannend.
    En als we eenmaal begonnen zijn Kees dan geeft dat op de een of andere manier rust en ik zie er ook naar uit om straks ruim 3 weken op de Canarische weilanden te vertoeven.
    Nou Kees houd je goed de komende maanden en een fijne week met je meissie.
    Groetjes van Sjaak en Erna

• 14 Juni 2015 - 13:36

Marrie En Gerard:

Hi Kees , wat een prachtige foto`s. Mooi dat grote blad in de vijver en die prachtige boom.
    Die bruiloft zal wel heel apart zijn geweest om dat mee te maken. Prachtig stel.
    Wij wensen je straks een hele fijne vakantie met Magda en geniet er nog van de tijd dat je daar bent. Wat hier is, is toch heel gewoon behalve je gezin natuurlijk.. Genieten Kees en tot over 3 maanden.

• 14 Juni 2015 - 21:28

Mam Koomen :

Hoi Kees .wat heb je weer een mooi verhaal en mooie fotos heel mooi hoor ,
    wat weer lekker he dat Magda weer bij je komt ,geniet er samen lekker van .ik hoor wel hoe .as ,als ze weer thuis is. nu knul hou je goed en weer tot horen dikke zoen van je schoon moeder

• 15 Juni 2015 - 14:46

Marian Boon:

hay Kees,

leuk weer om wat van je te lezen. en wat een mooie foto`s. Lekker dat magda 2 weken bij je komt. Lekker genieten samen. het is toch wel heel bijzonder wat je daar allemaal meemaakt. Hier gaat alles zijn gangetje.
    We zijn net terug uit turkije waar we met het hele gezin vakantie hebben gevierd. Het was een hele geslaagde vakantie waar we mooi op terug kunnen kijken. Sjaak werkt hard aan zijn herstel wat gelukkig ook goed gaat.Hij hoopt na de bouwvak weer aan het werk te gaan. Frank en Femke krijgen eind juni de sleutel van hun huis, dus dat wordt wel helpen met schilderen en behangen, Heeft Sjaak nu mooi de tijd voor.
    Kees hou je goed en we zien je weer over een paar maanden.
    groetjes Sjaak en Marian

• 15 Juni 2015 - 22:27

Anton:

Hallo Kees,
    Fantastisch om een Indonesische bruiloft mee te maken. Je collega staat wel een beetje schalks achter de bruid op die enen foto.
    En ja over de helft. Als straks Magda geweest is duur het niet lang meer. Dan ben je eigenlijk zo weer thuis.
    Een een flinke ervaring rijker. Een neus vol cultuur gesnoven in Indonesië. Veel sterkte.

Groet Anton

• 19 Juni 2015 - 12:09

Harry Steenkamp:

Hallo Kees,

Ik was bijna het mailtje van Magda vergeten, met het adres van waarbenjenu.
    Heel wat anders in Jakarta he, gezellig druk noemen ze dat. Wel erg vochtig klimaat toch? Als ik je foto's bekijk is er in ruim 30 jaar nog weinig veranderd. Jij staat voor dezelfde boom, als waar Pauline en ik voor stonden. Die boom is inmiddels 15% ouder en wij 150%. Rijden de scooters inmiddels elektrisch, of roken ze de boel nog steeds uit? Wel een belevenis zo'n bruiloft, de hele dag door eten? Leuk wat je vermeld over verteld over je werk. Creatief zijn die mensen. Even iets repareren met oude tuktuk- of brommeronderdelen en de handel vliegt weer. Ik ben bijna jaloers als ik bedenk hoeveel rijp fruit jij inmiddels gegeten zult hebben. Hoe je het een beetje uit met eerde keren per dag warm eten? Als het goed is, is Magda (bijna) weer bij je. Veel plezier met zijn tweetjes.

groetjes,

Harry en Pauline

• 19 Juni 2015 - 14:34

Trudi En Ruud:

Hallo Kees.

Hier eindelijk weer een berichtje van ons uit Den Helder.
    Ik had al wel de reacties op je blog gelezen,maar dat is al weer even terug.
    De reden weet je zo ondertussen ook wel ,dat de verhuizing van Ma spelbreker geworden is.
    We hebben al heel wat werk verzet in de Merel en in de Lucas,maar we gaan (vrolijk) verder.
    Iedereen die wat tijd en zin had was aanwezig,ja vele handen maken het werk lichter,dat dachten we,nou mooi niet hoor.
    Wat heb Ma in de tijd dat ze er woont enorm veel vergaard,we keken ons ogen uit en ze werden steeds groter.
    We hebben je wel gemist hoor ,maar je zit wel op de beste plek van ons allemaal,als je weer terug bent is alles klaar.
    Je geniet ook wel hé, lees ik zo om hier en daar heen te gaan,doe maar hoor kees dan heb je ons weer veel te vertellen.
    Je moest ook al vroeg op voor de Trouwerij,was het “n moetje?,of is het de gewoonte omdat het later op de dag te warm word.
    Met je werk gaat het ook nog steeds goed al duurt het wat langer dan bij ons.
    Magda komt deze week ook weer hé, lekker voor je dan kan je er weer even tegen om het laatste hortje te werken.
    Jullie gaan ook nog op reis samen?,ik ben even kwijt waarheen maar ik denk dat het wel bijzonder moet zijn wat jullie gaan bekijken
    We lezen het weer op je blog kees met mooie foto”s erbij.
    Ruud en ik gaan over 14 dagen naar Slagharen om te wandelen en te fietsen,dan door naar Arnhem in “n hotel ook in de buurt hetzelfde.
    Daarna naar Niftrik tussen Grave en Ravestein om ook langs de rivieren te fietsen en te genieten
    Kees het wordt tijd om te gaan slapen want morgen om Half 11 zijn we weer in de Merel waar Vera ons opwacht voor de laatste (uitpak).
    Daarna door naar de Lucas om de nodige lampen op te hangen en nog wat elektrawerk en dozen uit te pakken(de rotzooi is er al uit)haha.
    Kees het gaat je goed,vooral als Magda weer bij je is en samen een heel fijne tijd.
    Dit berichtje ook al als replay op de mail aan je gestuurd, we weten niet zeker of dat wel aankomt, dus nu ook maar via de blog

• 04 Juli 2015 - 21:10

Alice:

Mooi stukje en foto's. Volgens mij gaat Magda weer naar huis nu. Ik hoop dat jullie genoten hebben samen. Nu is het aftellen voor je begonnen, en ook voor Magda en de meiden natuurlijk!

Nog veen succes daar en ook nog lekker genieten.

Groetjes Alice